Co v knize najdete
Kniha čtenářům přibližuje výsledky výzkumu, jehož se účastnili vyučující různých stupňů škol, školní psycholožky a psychologové. Autoři na začátku knihy odkazují na mnohé výzkumy, které se shodují na tom, že: „míra stresu a vyhoření je menší na těch školách, kde je věnována pozornost profesnímu rozvoji, kde panují dobré kolegiální vztahy a kde jsou vyučující podporováni ve sdílení svých profesních zkušeností“ (s. 6).
Z hlediska prevence syndromu vyhoření čtenáře bude asi nejvíce zajímat druhá část knihy, kde autoři popisují souvislosti kolegiálního sdílení s učitelským stresem a sociální oporou v učitelství.
Navazující třetí a čtvrtá část popisují konkrétní techniky a jejich principy, které lze ve školách využít k podpoře kolegiálního sdílení (představeny jsou například intervize, supervize, intervizní a supervizní postupy, balintovské skupiny, Wanda).
Na své si přijdou i zájemci o autentické hlasy různých osob, které se ve školství podílejí na kolegiálním sdílení.
Kde knihu seženete?
Jednoduše si ji můžete stáhnout a začít číst. Přejeme vám příjemné počtení.